Logo top ue 2024mini


„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. Operacja mająca na celu sprawne wdrażanie Strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność (LSR) w tym realizację Planu Komunikacji współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Przewidywane wyniki operacji: Wdrożenie Strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność na obszarze LGD Stowarzyszenia „Długosz Królewski””.

Przejdź do treści

Czcionka:

Kontrast:

close
Popup login module

top view marked checking boxANKIETA MONITORUJĄCA REALIZACJĘ OPERACJI - pobierz plik

 

  1. Ankietę monitorującą beneficjent składa w wersji papierowej do biura Stowarzyszenia „Długosz Królewski” (ul. 1000-lecia 10, 62-874 Brzeziny) lub wypełniony i podpisany skan na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Ankietę beneficjent składa w terminie 30 dni od dnia otrzymania płatności ostatecznej i wypełnia ją na podstawie danych z wniosku o przyznanie pomocy, umowy przyznania pomocy oraz wniosku o płatność.
  3. Dane z wniosku o przyznanie pomocy należy podawać po uwzględnieniu uzupełnień dokonanych na wezwanie Instytucji Zarządzającej.

woman with sign face with question markLokalna Grupa Działania Stowarzyszenia „Długosz Królewski” z siedzibą w Brzezinach, ul. 1000-lecia 10, 62-874 Brzeziny, informuje o planowanym zadaniu do wykonania:

- zakup wraz z dostawą długopisów promocyjnych

Podmioty posiadające kwalifikacje i doświadczenie niezbędne do wykonania zadania i zainteresowane realizacją zadania powinny przesłać wycenę oraz swoje dane najpóźniej do 20.09.2024r. do godziny 15:30 na adres Stowarzyszenia, tj: ul. 1000-lecia 10, 62-874 Brzeziny bądź formą e-mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

Poniżej zamieszczamy zapytanie ofertowe wraz z załącznikami do wypełnienia:

Zapytanie ofertowe - długopisy promocyjne

 

W ZWIĄZKU Z MAŁĄ ILOŚCIĄ WPŁYNIĘTYCH OFERT PRZEDŁUŻAMY TERMIN SKŁADANIA PROPOZYCJI DO 25.09.2024R. !!!!!!!!!

 

________________________________________________________________________________________________________

INFORMUJEMY, ŻE NAJTAŃSZĄ OFERTĘ WYSTAWIŁA FIRMA: PODAROWANE PL BIEDRZYCKI SPÓŁKA JAWNA, UL. KASZTANOWA 26, 32-040 RZESZOTARY, NIP 944-224-71-62

W ZWIĄZKU Z POWYŻSZYM FIRMA TA ZOSTAŁA WYTYPOWANA W DNIU 27.09.2024R. DO REALIZACJI ZADANIA.

 

Deklaracja dostępności

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania "Długosz Królewski"(LGD)

zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego
  • do filmów nie są dodane napisy oraz audiodeskrypcja
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe


Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Zarząd LGD
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon: 508 331 886

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.


Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.


LGD powinna zrealizować żądanie niezwłocznie. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, LGD może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna


Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania "Długosz Królewski", ul. 1000-lecia 10, 62-874 Brzeziny

Przed wejściem do budynku, gdzie znajduje się Biuro LGD znajduje się podjazd dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Biuro znajduje się na parterze, nie posiada stopni ani progów. W budynku znajduje się toaleta dostosowana do osób z ograniczeniami ruchowymi.
W budynku brak informacji głosowych. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

logotypy 2023 2027bbb

 

CEL LSR:

C3. POPRAWA DOSTĘPNOŚCI I ATRAKCYJNOŚCI OBSZARU LGD

 

OPIS CELU:

Cel zostały zdefiniowany na etapie diagnozy w oparciu o konsultacje społeczne oraz wynikającą z nich analizę SWOT. Pomimo istniejących walorów przyrodniczo-krajobrazowych oraz dobrego stanu środowiska na diagnozowanym obszarze zauważalny jest brak wykorzystania tych zalet/potencjału. Definitywnym problemem jest brak wystarczającej ilości małej infrastruktury zarówno turystycznej, jak i pozostałej. Stwarza to barierę w zakresie optymalnej aktywności fizycznej mieszkańców ale także uniemożliwia koncentrację większej ilości turystów, ze względu na braki infrastrukturalne. Działania mają na celu poprawę tej sytuacji poprzez rozbudowę ww. infrastruktury, co pozwoli wyzwolić większą energię wśród mieszkańców oraz stworzy lepsze warunki do życia dla mieszkańców i przyczyni się do wzrostu jego jakości. Ponad to doposażenie infrastrukturalne jest gwarantem wzrostu atrakcyjności obszaru, co przełoży się na wzmożenie ruchu turystycznego a tym samym wzrostu gospodarczego obszaru.

 

ZWIĄZEK CELU I PRZEDSIĘWZIĘĆ ZE SWOT:

Zgodnie z analizą SWOT silną stroną obszaru są walory przyrodniczo-krajobrazowe, takie jak występujące w gminie Brzeziny: Rezerwat Przyrody „Brzeziny”, Rezerwat Przyrody „Olbina”; w Gminie Błaszki: Rezerwat „Wrząca”; w gminie Sieroszewice: Rezerwat Przyrody „Niwa” i Rezerwat „Majówka”. oraz dobry stan środowiska naturalnego. Niewątpliwie atutem jest sieć komunikacyjna – do gmin obszaru LGD jest stosunkowo łatwo dojechać.

Na terenie LGD brak jest wystarczającej liczby miejsc spotkań mieszkańców, co niewątpliwie jest słabą stroną obszaru. Prowadzić to może do problemów związanych
z małą aktywnością mieszkańców oraz ich częściowym wykluczeniem. Braki infrastrukturalne tj. niewystarczająca ilość działań z obszaru małej rewitalizacji jest niewystarczająca, czy znaczące braki w infrastrukturze turystycznej czy około turystycznej oraz działań z zakresu realizacji i promocji wydarzeń kulturalnych wpływa na rozluźnienie
więzi społecznych, brak wykorzystania potencjału terenu a co za tym idzie impasu rozwojowego.

Szansą jest przede wszystkim rozbudowa oferty spędzania czasu wolnego zaczynając od wykorzystania potencjału turystycznego, także w rozumieniu turystyki lokalnej, poznawania własnej gminy czy gmin sąsiednich, poprzez wzbogacenie oferty kulturalnej czy sportowo-rekreacyjnej. Rozwój miejsc, gdzie będzie można wspólnie, rodzinnie spędzić czas jest bezcenna, także z puntu widzenia zwiększenia aktywności społecznej stojącej na nie najwyższym poziomie. Działanie te dadzą szansę na większą aktywność organizacji pozarządowych korzystających z nowej infrastruktury.

Dla wymienionych działań szansą jest możliwość pozyskania wsparcia takich działań ze środków zewnętrznych.

Głównym zagrożeniem jest ogólnie występująca tendencja tzw. „starzenia się społeczeństwa”, co powoduje konieczność dostosowywania infrastruktury do potrzeb osób starszych i z problemami zdrowotnymi. Ponadto bez wystarczających środków zewnętrznych, biorąc pod uwagę obecną sytuację finansową samorządu realizacja zakładanych działań może nie być możliwa.

 

CELE SZCZEGÓŁOWE FE DLA WIELKOPOLSKI 2023-2027

EFRR.CP5.II - Wspieranie zintegrowanego i sprzyjającego włączeniu społecznemurozwoju społecznego, gospodarczego i środowiskowego, na poziomie lokalnym,

                       kultury, dziedzictwa naturalnego, zrównoważonej turystyki i bezpieczeństwa na obszarach innych niż miejskie

EFRR.CP4.VI - Wzmacnianie roli kultury i zrównoważonej turystyki w rozwoju gospodarczym, włączeniu społecznym i innowacjach społecznych

 

OPIS KORELACJI NA POZIOMIE PRZEDSIĘWZIĘĆ W LSR

Korelacja występuje w kontekście wspierania zrównoważonego rozwoju obszaru LSR poprzez realizację przedsięwzięć z zakresu:

P3.4 POPRAWIENIE STANU OGÓLNODOSTĘPNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ I ZWIĘKSZENIE DOSTĘPNOŚCI MIESZKAŃCÓW DO ZREWITALIZOWANYCH OBIEKTÓW

        - Wskaźnik rezultatu WLWK-RCR077 - Liczba osób odwiedzających obiekty kulturalne i turystyczne objęte wsparciem

                    Działania związane z rewitalizacją infrastruktury kulturalnej i turystycznej zachęcą do zwiększenia liczby korzystających niej osób, a

                     tym samym wpłynie pozytywnie na aktywność społeczną, w szczególności osób gorzej sytuowanych oraz atrakcyjność obszaru.

                      Realizacja wskaźnika przyczyni się do poprawy jakości życia na obszarze LGD Wskaźnik jest zgodny z zapisami SZOOP FEWP.

        - Wskaźnik produktu WLWK-RCO077 Liczba obiektów kulturalnych i turystycznych objętych wsparciem

                    Realizacja zadań przewidzianych w tym działaniu, tj. poprawa stanu infrastruktury przyczyni się do zwiększenia liczby korzystających

                     niej osób, a tym samym wpłynie pozytywnie na aktywność społeczną, w szczególności osób gorzej sytuowanych oraz atrakcyjność obszaru.

 

BUDŻET LGD DLA EFRR:

WDRAŻANIE LSR   =  318 000 EUR

ZARZĄDZANIE LSR =   79 500 EUR

OGÓŁEM               =   397 500 EUR

Budżet (w EUR) Przedsięwzięcia w ramach C.3 POPRAWA DOSTĘPNOŚCI I ATRAKCYJNOŚCI OBSZARU LGD grupy docelowe sposób realizacji (konkurs, projekt grantowy, operacja własna,   animacja itp.)  
 
318 000

 

P.3.4. POPRAWIENIE STANU OGÓLNODOSTĘPNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ I ZWIĘKSZENIE DOSTĘPNOŚCI MIESZKAŃCÓW DO ZREWITALIZOWANYCH OBIEKTÓW

 

Społeczności lokalne, jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne Konkurs  

 

#FunduszeUE     #FunduszeEuropejskie

 

Plakat EFRR

 

 plakat budzet panstwa efrr

 

logotypy FE 2023 2027

Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027

W województwie wielkopolskim wydzielono pulę środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) oraz Europejskiego Funduszu Społecznego+ (EFS+).na potrzeby wsparcia wielofunduszowych LSR.

 

CEL LSR:

CEL 1. EDUKACJA I AKTYWIZACJA MIESZKAŃCÓW NA RZECZ WSPIERANIA ROZWOJU LOKALNEGO

 

Opis celu:

Cel został zdefiniowany na etapie diagnozy w oparciu o konsultacje społeczne oraz wynikającej z nich analizy SWOT. Główne deficyty w obszarze strefy edukacyjno-aktywizacyjnej to niewystarczająca oferta edukacyjna zajęć pozaszkolnych dedykowanych dzieciom i młodzieży zakładających realizację zajęć ogólnorozwojowych i profilowanych (rozwój zainteresowań) oraz wykluczenie społeczne części osób zwłaszcza starszych
i nieaktywnych zawodowo. Działania w obrębie przedmiotowego celu mają posłużyć jako narzędzie naprawcze i z jednej strony poprzez rozwój oferty zajęć dodatkowych dać możliwość na rozwój umiejętności i wykorzystanie predyspozycji poszczególnych grup docelowych, a z drugiej strony stymulować większą integrację społeczności lokalnej. Realizacja celu pozwoli na:

  • umożliwienie młodzieży na lepszy start w samodzielność i dorosłe życie i stworzy platformę lepszych perspektyw na przyszłość,
  • wzrost integracji i aktywności osób wykluczonym lub zagrożonych wykluczeniem oraz wpłynie na wzrost poczucia bycia potrzebnych, co przyczyni się do osiągnięcia wartości dodanej w postaci samosatysfakcji i użyteczności społecznej.

 

Związek celu oraz przedsięwzięć ze SWOT:

Silne strony: zgodnie ze wskazaniami ankietowanych do atutów/silnych stron należy zaliczyć infrastrukturę edukacyjną, tj. rozbudowaną sieć szkolną oraz edukację wczesnoszkolną. Jednocześnie potencjałem obszaru jest rosnące zaangażowanie społeczne, wzmocnienie i rozwój organizacji pozarządowych, wśród których prym wiodą OSP oraz koła gospodyń wiejskich, z licznym udziałem seniorów.

Słabe strony to brak wystarczającego wsparcia i funkcjonowania klubów młodzieżowych, świetlic środowiskowych, świetlic młodzieżowych w tym organizujących zajęcia socjoterapeutyczne. Pomimo dobrze rozwiniętej sieci szkolnej oferta zajęć pozalekcyjnych (dodatkowych, pozaszkolnych) jest niewystarczająca, w szczególności w zakresie ekologii, dziedzictwa regionalnego, zdrowia, profilaktyki uzależnień, orientacji zawodowej, nauki (w tym języków obcych).

Mimo iż, aktywność mieszkańców jest na wysokim poziomie, część społeczności lokalnej, w szczególności osoby samotne i w podeszłym wieku motoryczne (zwłaszcza kobiety, jako osoby statystycznie żyjące dłużej), często cierpiące na choroby chroniczne i dysfunkcje nie mają zapewnionych odpowiednich usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania.

Szansą jest rozbudowa oferty sportowo-rekreacyjnej i kulturalnej w zakresie samych zajęć czy organizacji czasu dla dzieci i młodzieży, z drugiej strony inicjacja działań wspierających aktywizację i integrację społeczną. Dla tego rodzaju działań szansą jest możliwość pozyskania wsparcia takich działań ze środków zewnętrznych.

Zagrożenia: Ogólnie występuje tendencja tzw. „starzenia się społeczeństwa”, co w kontekście ciągłych i coraz szybszych zmian, zwłaszcza technologicznych, stawia osoby te w gorszej sytuacji te osoby, zwłaszcza kobiety jako osoby mniej aktywne zawodowo oraz w większym stopniu zagrożone bezrobociem. Seniorzy, a zwłaszcza seniorki mają coraz większe potrzeby bytowo-opiekuńcze. W przypadku braku lub ograniczonej wielkości środków na inwestycje w najbliższej perspektywie takie działania nie będą wspierane.

CELE SZCZEGÓŁOWE FE DLA WIELKOPOLSKI 2023-2027

EFS+.CP4.L - Wspieranie integracji społecznej osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w tym osób najbardziej potrzebujących i dzieci  CP5 - Europa bliższa obywatelom dzięki wspieraniu zrównoważonego i zintegrowanego rozwoju wszystkich rodzajów terytoriów oraz inicjatyw lokalnych

EFS+.CP4.F - Wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, od wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem przez ogólne i zawodowe kształcenie i szkolenie, po szkolnictwo wyższe, a także kształcenie i uczenie się dorosłych, w tym ułatwianie mobilności edukacyjnej dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami

Opis korelacji na poziomie przedsięwzięć w LSR „Długosz Królewski"

Korelacja występuje głównie na szeroko rozumianej płaszczyźnie włączenia społecznego i rozwoju lokalnego w zakresie rozwoju integracji społecznej, inicjatyw oddolnych i działań edukacyjnych poprzez realizację przedsięwzięć:

 

 1.1.      INTEGRACJA LOKALNEJ SPOŁECZNOŚCI W TYM OSÓB I GRUP W NIEKORZYSTNEJ SYTUACJI

  - Wskaźnik rezultatu W.1.1 PROG-FEW4l-R1 - Liczba gmin, które zostały objęte inicjatywą w zakresie aktywizacji społeczności

                 na rzecz rozwoju lokalnego (3 gminy)

  - Wsakźnik produktu P.1.1. PROG-FEW4I-P1Liczba inicjatyw w zakresie aktywizacji społeczności na  rzecz rozwoju lokalnego

                     Prowadzenie zajęć oraz innych działań z zakresu integracji społeczności lokalnej, ze szczególnym  uwzględnienie grup w niekorzystnej sytuacji, m.in.

                     osób starszych czy kobiet przyczyni się do wzrostu aktywnośći ww. grup społecznych oraz zmniejszenie ich wykluczenia

  1.2.        PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA I ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI PRZEZ DZIECI I MŁODZIEŻ NA TERENIE LGD

      - Wskaźnik rezultatu W.1.2 WLWK-PLFCR01 - Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po  opuszczeniu programu (100 uczniów)

     - Wskaźnik produktu P.1.1 WLWK-PLFCO07 Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem

             Realizacja działań związanych z działaniami mającymi na celu podniesienie jakości kształcenia i rozwijanie umiejętności przez dzieci i młodzież poprzez

             wprowadzenie nowych zajęć dodatkowych/pozalekcyjnych, a tym samym poprawy oferty edukacyjnej w placówkach edukacyjnych na obszarze LGD

            (na terenie woj. Wielkopolskiego).

BUDŻET DLA EFS+ :

WDRAŻANIE LSR    =  478 000 EUR

ZARZĄDZANIE LSR  = 119 500 EUR

OGÓŁEM                  = 597 500 EUR

Budżet(w EUR)

Przedsięwzięcia w ramach C.1 EDUKACJA I AKTYWIZACJA MIESZKAŃCÓW NA RZECZ WSPIERANIA ROZWOJU LOKALNEGO grupy docelowe sposób realizacji (konkurs, projekt grantowy, operacja własna,   animacja itp.)
298 750

P.1.1. INTEGRACJA LOKALNEJ SPOŁECZNOŚCI W TYM OSÓB I GRUP W NIEKORZYSTNEJ SYTUACJI

Społeczności lokalne, osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, kobiety, organizacje pozarządowe Konkurs
179 250

P.1.2 PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA I ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI PRZEZ DZIECI I MŁODZIEŻ NA TERENIE LGD

Dzieci i młodzież do 25 roku życia, , jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne, organizacje pozarządowe

Konkurs


#FunduszeUE     #FunduszeEuropejskie

 

         

Plakat EFS

 

plakat budzet panstwa efs

 

STRATEGIA NA LATA 2023-2027

 

Strategia na lata 2023-2027 (Wersja 4.0.Z z dnia 12.03.2024r.) otwórz

 

Cele LSR na lata 2023-2027 wraz z przedsięwzięciami:

Cel 1. EDUKACJA I AKTYWIZACJA MIESZKAŃCÓW NA RZECZ WSPIERANIA ROZWOJU LOKALNEGO

Przedsięwzięcie P. 1.1 INTEGRACJA LOKALNEJ SPOŁECZNOŚCI W TYM OSÓB I GRUP W NIEKORZYSTNEJ SYTUACJI

Przedsięwzięcie P.1.2 PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA I ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI PRZEZ DZIECI I MŁODZIEŻ NA TERENIE LGD

Cel 2. RÓWNOWAŻONA I EFEKTYWNA GOSPODARKA LOKALNA OBSZARU

Przedsięwzięcie P. 2.1 ROZWÓJ POZAROLNICZEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ PRZYJAZNEJ ŚRODOWISKU

Przedsięwzięcie P.2.2 PODEJMOWANIE POZAROLNICZEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ PRZEZ OSOBY FIZYCZNE

Cel 3. POPRAWA DOSTĘPNOŚCI I ATRAKCYJNOŚCI OBSZARU LGD

Przedsięwzięcie P. 3.1 POPRAWA DOSTĘPU DO MAŁEJ INFRASTRUKTURY PUBLICZNEJ

Przedsięwzięcie P.3.2. INFRASTRUKTURA W MAŁĄ PRZESTRZEŃ

Przedsięwzięcie P.3.3. POPRAWA DOSTĘPU DO USŁUG DLA LOKALNYCH SPOŁECZNOŚCI

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem